Цахим журнал
Системийн нүүр хуудсанд энэ улиралд зааж буй болон дүгнээгүй хичээлүүд харагдана. Хичээлээ сонгоод Журнал товчийг дарснаар цахим журнал руу шилжинэ.

Fig. 83 Зааж буй хичээлүүдийн жагсаалт харагдах байдал
Цахим журнал хэсэгт суралцагчдын ирц, явцын болон эцсийн дүн, даалгавар өгөх, баг хуваарилах, үнэлгээ хуваарилах зэрэг үйлдлүүдийг хийх боломжтой.
Журнал нь “Үнэлгээ” болон “Бусад” гэсэн хоёр үндсэн дэд хэсгээс бүрдэнэ.
- Үнэлгээ хэсэг:
Ирц бүртгэл
Даалгаврын үнэлгээ
Нэгдсэн дүн
- Бусад хэсэг:
Үнэлгээний хуваарилалт
Сэдэв/Тэмдэглэл
Баг хуваарилалт
Мэдээ илгээх

Fig. 84 Цахим журнал харагдах байдал
Note
Эдгээр хэсгийг ашиглахын өмнө хичээлийн хуваарийн бүлгийг сонгох шаардлагатай.
Үнэлгээ
Ирц бүртгэл
Ирц бүртгэл хэсэгт тухайн бүлгийн суралцагчид, нийт оролт болон ирцийн мэдээлэл жагсаалт хэлбэрээр харагдана.
![]()
Fig. 85 Ирц бүртгэл харагдах байдал
Ирц бүртгэл нь дараах төрлүүдийг агуулна. Үүнд:

Fig. 86 Ирцийн төрлүүд
Ирц бүртгэлийг суралцагч тус бүрээр эсвэл нийтээр нь бүртгэх боломжтой. Суралцагчийн харгалзах оролтын нүд дээр дарж, ирцийн мэдээллийг засах болон шинэчлэнэ. Бүртгэл хийгдсэний дараа Хадгалах товч дарж мэдээллийг хадгална.

Fig. 87 Ирцийг нийтээр бүртгэх үед харагдах байдал
Note
Ирцийн мэдээллийг суралцагчийн суралцаж буй хөтөлбөрөөр болон нэрээр эрэмбэлэх боломжтой.
Хадгалсан ирцийн мэдээлэл нь дараах байдлаар харагдана.

Fig. 88 Хадгалсны дараа ирц бүртгэлийн хэсэг харагдах байдал
Note
Суралцагчийн нэр дээр дарснаар суралцагчийн дэлгэрэнгүй мэдээлэл, ирцийн мэдээлэл, даалгаврын үнэлгээ-г нэг дороос харах боломжтой.

Fig. 89 Суралцагчийн дэлгэрэнгүй мэдээлэл харагдах байдал (ирц бүртгэлээр)

Fig. 90 Суралцагчийн дэлгэрэнгүй мэдээлэл харагдах байдал (даалгаврын үнэлгээгээр)
Мөн QR үүсгэх товч дарж QR код үүсгэн ирц бүртгэх боломжтой ба энэ нь таны ажлыг хөнгөвчилж байгаа юм. Үүсгэсэн QR нь дараах байдлаар харагдана.

Fig. 91 Ирц бүртгэлийн QR үүсгэх байдал
Ирц бүртгэл хэсгийн баруун дээд хэсэгт байрлах Ирцийн тохиргоо товч дарж ирцийн оноонд тооцох төрлийг сонгон тохируулга хийнэ. Сонгосон тохиргоог Хадгалах товч дарж хадгална.

Fig. 92 Ирцийн тохиргоо харагдах байдал
Ирцийн тохиргоонд тусгагдсан ирцийн төрлийн бүртгэлийн тоо ирсэнд тооцсон/бүртгэсэн хэсэгт харагдана.

Fig. 93 Ирцийн тохиргоо харагдах байдал
Warning
Ирсэнд тооцсон/Бүртгэсэн хэсэгт харгалзах нийт оноо нь үнэлгээний хуваарилалт хэсгийн явцын үнэлгээний задаргаа-д тохируулсан оноо байна.
Даалгаврын үнэлгээ
Даалгаврын үнэлгээ хэсэгт даалгавар шинээр үүсгэх, үүсгэсэн даалгаврыг суралцагчдад илгээх, илгээсэн даалгаврыг үнэлэх үйлдлүүдийг хийнэ.
![]()
Fig. 94 Даалгаврын үнэлгээ харагдах байдал
Даалгавар үүсгэх
- Тухайн бүлгийн суралцагчдад шинээр даалгавар өгөхдөө хоёр аргыг ашиглах боломжтой. Үүнд:
Шинээр үүсгэх - даалгаврыг шинээр үүсгэж суралцагчдад илгээх
Даалгаврын сангаас ашиглах - өмнө үүсгэсэн даалгаврыг сангаас сонгон тухайн бүлгийн суралцагчдад дахин илгээх
Шинээр даалгавар үүсгэхдээ даалгаврын үнэлгээ хэсгийн баруун дээд буланд байрлах Шинээр үүсгэх товчийг дарна. Даалгавар үүсгэхтэй холбоотой мэдээллийг оруулах хэсэг гарч ирэх бөгөөд дараах бүтэцтэйгээр харагдана.

Fig. 95 Даалгавар шинээр үүсгэхэд харагдах байдал
Даалгавар шинээр үүсгэх хэсэг нь даалгаврын нэр, төрөл, агуулга, гүйцэтгэх хугацаа, даалгаврын оноо, суралцагчдаас файл хүлээн авах эсэх болон ямар суралцагчдад (бүх суралцагч, суралцагч сонгох, баг сонгох) даалгавар илгээх зэрэг хэсгүүдээс бүрдэнэ.
Шинээр үүсгэх даалгавар нь дараах төрлүүдийг агуулна. Үүнд:

Fig. 96 Даалгаврын төрлүүд
Warning
Нэгдсэн дүнгийн хэсэгт явцын үнэлгээ (O1)-ийг оноог үүсгэсэн даалгавруудын үнэлгээнээс тооцож оруулахдаа даалгавар төрөл болон онооны хуваарилалтын явцын үнэлгээний задаргаанд тусгагдсан төрөлтэй тохирох төрлийн оноонд хөрвүүлэн тооцно. Үүсгэсэн даалгаварын төрөлд тохирох явцын үнэлгээний задаргааны төрөл олдохгүй бол системээд оноог тооцох боломжгүй анхаарна уу.
Даалгаврын төрөл нь явцын үнэлгээний задаргаа дахь төрөлтэй ижил үүсгэгдсэн тохиолдолд Нэгдсэн дүн хэсгийн явцын үнэлгээний оноог даалгаврын үнэлгээнээс тооцон татах боломжтой.
- Даалгаврын төрөл нь явцын үнэлгээний задаргаа дахь төрөлтэй ижил биш тохиолдолд Нэгдсэн дүн хэсгийн явцын үнэлгээний тооцоололд тухайн төрлийн даалгаврын үнэлгээ тооцоогдохгүй.
Жишээ нь: Даалгаврыг Реферат төрөлтэйгээр үүсгэсэн боловч Үнэлгээний хуваарилалт-ын явцын үнэлгээний задаргаанд Реферат төрөл байхгүй тохиолдолд Реферат төрөлтэйгээр үүсгэгдсэн даалгаврын үнэлгээ явцын үнэлгээний тооцоололд орохгүй.
Бүх талбарын мэдээллийг бүрэн бөглөсний дараа Илгээх товч дарж даалгаврыг суралцагчдад илгээнэ.

Fig. 97 Мэдээллүүдийг бөглөсний дараа харагдах байдал
Илгээх товч дарсны дараа системээс хариу өгөх ба илгээсэн даалгаврын мэдээлэл нь дараах байдлаар харагдана.

Fig. 98 Үүсгэсэн даалгавар харагдах байдал
Даалгаврын санд хадгалагдаж буй даалгавруудыг дахин ашиглан тухайн бүлгийн суралцагчдад даалгавар илгээхдээ шинээр үүсгэх хэсгийн Даалгаврын сангаас татах товч дарна.

Fig. 99 Даалгавар шинээр үүсгэх хэсэг
Даалгаврын сангаас татах товч дарснаар даалгаврын жагсаалт бүхий хэсэг дуудагдана. Энэхүү жагсаалтаас шаардлагатай даалгаврыг сонгож Татах товч дээр дарна.

Fig. 100 Даалгаврын сангаас татах хэсэг
Татах товч дарсны дараа сонгосон даалгаврын мэдээлэл системд амжилттай нэмэгдэж, дараах байдлаар дэлгэцэнд харагдана.

Fig. 101 Даалгаврын сангаас татах хэсэг
Даалгавар нь дараах төрлүүдийг агуулна. Үүнд:

Fig. 102 Даалгаврын төрлүүд
Warning
Нэгдсэн дүнгийн хэсэгт явцын үнэлгээ (O1)-ийг оноог үүсгэсэн даалгавруудын үнэлгээнээс тооцож оруулахдаа даалгавар төрөл болон онооны хуваарилалтын явцын үнэлгээний задаргаанд тусгагдсан төрөлтэй тохирох төрлийн оноонд хөрвүүлэн тооцно. Үүсгэсэн даалгаварын төрөлд тохирох явцын үнэлгээний задаргааны төрөл олдохгүй бол системээс оноог тооцох боломжгүй анхаарна уу.
Даалгаврын төрөл нь явцын үнэлгээний задаргаа дахь төрөлтэй ижил үүсгэгдсэн тохиолдолд Нэгдсэн дүн хэсгийн явцын үнэлгээний оноог даалгаврын үнэлгээнээс тооцон татах боломжтой.
- Даалгаврын төрөл нь явцын үнэлгээний задаргаа дахь төрөлтэй ижил биш тохиолдолд Нэгдсэн дүн хэсгийн явцын үнэлгээний тооцоололд тухайн төрлийн даалгаврын үнэлгээ тооцоогдохгүй.
Жишээ нь: Даалгаврыг Реферат төрөлтэйгээр үүсгэсэн боловч Үнэлгээний хуваарилалт-ын явцын үнэлгээний задаргаанд Реферат төрөл байхгүй тохиолдолд Реферат төрөлтэйгээр үүсгэгдсэн даалгаврын үнэлгээ явцын үнэлгээний тооцоололд орохгүй.
Илгээх товч дарсны дараа системээс хариу өгөх ба илгээсэн даалгаврын мэдээлэл нь дараах байдлаар харагдана.

Fig. 103 Үүсгэсэн даалгавар харагдах байдал
Note
Даалгаврын үнэлгээний жагсаалтыг харах хэлбэр, төрөл, эрэмбэлэлт-ээр шүүж харах боломжтой.
Даалгаврын үнэлгээ
Даалгаврын үнэлгээ хэсэгт үүсгэсэн даалгаврын жагсаалт гарч ирэх бөгөөд нэг даалгаврыг сонгон Дэлгэрэнгүй товч дарж даалгаврын үнэлгээний дэлгэрэнгүй хэсэгт шилжинэ.

Fig. 104 Даалгаврын жагсаалт
Даалгаврын үнэлгээний дэлгэрэнгүй хэсэг нь дараах байдлаар харагдана.

Fig. 105 Даалгаврын үнэлгээ харагдах байдал
Note
Даалгаврын үнэлгээг эрэмбэлэлт, төлөв-өөр шүүн харах боломжтой.
Даалгаврын гүйцэтгэлийг хувиар тооцон оруулна.
Даалгаврын гүйцэтгэлийн оноо нь явцын үнэлгээний хэлбэрийг дүгнэх хийсвэр оноо бөгөөд явцын үнэлгээ (О1)-нд эзлэхүүнээр хувьчлагдана.
Даалгаврын үнэлгээг дараах хэлбэрээр харж болно. Үүнд:
Бүх суралцагчийн даалгаврын үнэлгээг харах бол Бүх суралцагч
Даалгаврын үнэлгээ оруулаагүй суралцагчдын даалгаврын үнэлгээг харах бол Үнэлээгүй
Даалгаврын үнэлгээ оруулсан суралцагчдын даалгаврын үнэлгээг харах бол Үнэлсэн

Fig. 106 Даалгаврын үнэлгээ харагдах байдал (үнэлээгүй байдлаар)

Fig. 107 Даалгаврын үнэлгээ харагдах байдал (үнэлсэн байдлаар)
Даалгаврын гүйцэтгэлийг хувиар тооцон оруулж дууссан бол Хадгалах товч дарж хадгална.
Нэгдсэн дүн
Хичээлийн хуваарийн бүлгээс сонгон нэгдсэн дүн гэсэн хэсгийг нээнэ. Нэгдсэн дүн нь явцын үнэлгээ болон нэгдсэн дүн гэсэн 2 хэсгээс бүрдэнэ.
Явцын үнэлгээ хэсэгт тухайн бүлгийн бүх суралцагчдын жагсаалт, явцын үнэлгээний онооны мэдээлэл харагдана.

Fig. 108 Явцын үнэлгээ
Warning
Явцийн үнэлгээ хэсгийн бүлгийн О1-ийн үнэлгээний задаргаа-нд Явцын үнэлгээний задаргаа ороогүй байна. гэсэн тайлбар харагдаж байвал Журнал->үнэлгээний хуваарилалт хэсгээр үнэлгээний хуваарилалтыг оруулна уу.
Үнэлгээний хуваарилалт хэрхэн хийх талаар Үнэлгээний хуваарилалт хэсэгт дарж харна уу.
Үнэлгээний хуваарилалт хийгдсэний дараа явцын үнэлгээ нь дараах байдлаар харагдана.

Fig. 109 Үнэлгээний хуваарилалт хийгдсэний дараах явцын үнэлгээ харагдах байдал
Note
Явцын үнэлгээг гараар оруулахаас гадна Оноо татах (Даалгаврын үнэлгээнээс, Excel-ээс) хэсгийг ашиглан оруулах боломжтой.
Даалгаврын үнэлгээнээс оноо татахад онооны хуваарилалтын явцын үнэлгээний задаргаа дахь төрөл болон даалгаврын төрөл тохирч байгаа даалгавруудын үнэлгээг тухай төрлийн явцын үнэлгээний задаргаанд тусгагдсан оноо руу оноог тооцоолон хамаарах талбарт оруулна.
Тухайн төрлийн даалгаврын тооцоолсон оноог бодохдоо даалгавраас авсан нийт оноог даалгаврын үнэлгээний хуваарилалт дахь оноогоор үржүүлж даалгавраас авах нийт оноонд хуваана.
Суралцагчдын мэдээллийг хөтөлбөрөөр болон нэрээр эрэмбэлэн харах, excel рүү гаргах, excel ээс оруулах боломжтой.
Warning
Оноо татах хэсгийг ашиглан оноог татах бүрт өмнө нь оруулсан оноо дарагдахыг анхаарна уу.
Явцын үнэлгээг оруулсны дараа Дүн хадгалах товч дарж хадгална.
Нэгдсэн дүн хэсэгт тухайн бүлгийн бүх суралцагчдын жагсаалт, явцын үнэлгээ болон нийт онооны мэдээлэл харагдана.
Note
Нэгдсэн дүнг лекцийн багш, лекцгүй хичээлийн хувьд семинарын багш, лекц/семинаргүй хичээлийн хувьд лабораторийн багш (тухайн хэлбэрүүд дээр 2 ба түүнээс дээш багш орсон бол хуваарийн дагуу хамгийн сүүлд хичээл заасан багш) оруулна.

Fig. 110 Нэгдсэн дүн харагдах байдал
Note
Суралцагчдын мэдээллийг хөтөлбөрөөр болон нэрээр эрэмбэлэн харах, excel рүү гаргах боломжтой.
Суралцагчдын дүгнэх оноог оруулан Дүн хадгалах товч дарна. Хадгалагдсан оноо нь дараах байдлаар харагдана.

Fig. 111 Нэгдсэн дүн харагдах байдал
Нэгдсэн дүн хэсгийн O1 авсан/авах оноо хэсэгт оруулсан оноонд харгалзах задаргааг Задаргаа хэсэгт дарж харж болно.

Fig. 112 Задаргаа
Note
Тухайн үнэлгээний хэлбэр дээрх тооцоолсон оноог бодохдоо хичээлийн үнэлгээний хуваарилалтын дагуу авах ёстой оноог нийт авах оноогоор үржүүлж, нийт авсан оноонд хувааж бодож гаргана.
- Жишээлбэл :
Та үнэлгээний хуваарилалт хэсэгт лабораторийн ажил гэсэн төрөлтэй 10 онооны явцын үнэлгээний задаргаа оруулсан.
Дараа нь даалгаврын үнэлгээ хэсэгт лабораторийн ажил төрөлтэй 10 онооны Лаб1; 20 онооны Лаб2 гэсэн даалгавар үүсгэсэн гэж бодъё.
Суралцагч Лаб1 даалгаварт 60% гүйцэтгэлээр 6 оноо; Лаб2 даалгаварт 80% гүйцэтгэлээр 16 оноо авсан бол суралцагчийн нийт авсан оноо нь 22 болно.
Тэгвэл тооцоолсон оноо нь томьёоллын дагуу 22*10/30=6.6 оноо болно.
Суралцагч бүрийн мэдээллийн хойно нэмэлт хэсэг байрлах бөгөөд энэ хэсэгт суралцагчийн тухайн үнэлгээгээр дүгнэгдсэн шалтгааныг бичиж харгалзах баганад оруулж өгнө.

Fig. 113 Шалтгаан
Шалтгааныг оруулж дууссан бол Хадгалах товч дарж хадгална.
Бусад
Үнэлгээний хуваарилалт
Үнэлгээ оруулах хуваарийн бүлгийг сонгож үнэлгээний хуваарилалт хэсгийг нээнэ. Үнэлгээний хуваарилалт хийхдээ лекц, семинар, лаборатори, дадлага судалгаа гэх мэт хичээлийн хэлбэр тус бүрээр хэдэн оноо байхыг тохируулна. Үнэлгээний хуваарилалт нь дараах байдлаар харагдана.
Note
Үнэлгээний хуваарилалтыг лекцийн багш, лекцгүй хичээлийн хувьд семинарын багш, лекц/семинаргүй хичээлийн хувьд лабораторийн багш (тухайн хэлбэрүүд дээр 2 ба түүнээс дээш багш орсон бол хуваарийн дагуу хамгийн эхэнд хичээл заасан багш) оруулна.

Fig. 114 Үнэлгээний хуваарилалт харагдах байдал
Note
O1: Улирлын явцын үнэлгээ бөгөөд 70-80 оноо байна. Багш хичээлийн төрөл, хэлбэр, онцлогоос хамааран суралцагчийг хичээлийн явцад хамгийн багадаа 3-аас доошгүй хэсэгт хуваарилан, хэлбэрүүдээс сонгон, тасралтгүй үнэлж дүгнэсэн байна.
O2: Улирлын шалгалтын үнэлгээ бөгөөд 20-30 оноо байна.
Үнэлгээний хуваарилалт-ийн явцын үнэлгээний задаргаа нь дараах хэлбэрүүдийг агуулна.

Fig. 115 Явцын үнэлгээний хэлбэрүүд
Явцын үнэлгээний задаргаа хэсэгт байрлах Нэмэх товч дарж хэлбэрүүдээс сонгон онооны тохиргоог хийнэ. Тохиргоог хийж дууссаны дараа Хадгалах товч дарж хадгална.

Fig. 116 Явцын үнэлгээний задаргаа орсон байдал
Оруулсан явцын үнэлгээний задаргаа нь Нэгдсэн дүн-> Явцын үнэлгээ хэсгийн Бүлгийн O1-ийн үнэлгээний задаргаа талбарт харагдана.

Fig. 117 Явцын үнэлгээний задаргаа нэгдсэн дүн хэсэгт харагдах байдал
Warning
Хичээлийн хуваарийн бүлгээс хамааран хуваарийн хослол үүсэх боломжтой бөгөөд хослол бүрт үнэлгээний хуваарилалтыг ижил байдлаар оруулна. Хуваарийн хослолтой хичээлийн үнэлгээний хуваарилалт нь дараах байдлаар харагдана.

Fig. 118 Хуваарийн хослол
Сэдэв/Тэмдэглэл
Сэдэв/тэмдэглэл хэсэгт хуваарийн оролтууд жагсаалт хэлбэрээр харагдах ба оролт тус бүрт сэдэв, тэмдэглэл оруулах боломжтой.
![]()
Fig. 119 Сэдэв/Тэмдэглэл харагдах байдал
Тухайн оролтод сэдэв, тэмдэглэл нэмэхдээ үйлдэл баганад байрлах Нэмэх товч дарна. Гарч ирэх хэсгийн тэмдэглэлийн утгыг гараас бичиж, файл сонгож оруулна.
![]()
Fig. 120 Сэдэв/Тэмдэглэл нэмэх үед харагдах байдал
Note
Файл хэсэгт оруулах файл нь jpg, jpeg, png, pdf, doc, docx, xlsx, xlsm, ppt, pptx, zip, rar гэсэн өргөтгөлтэй байна.
Файлын хэмжээ нь 10 mb-аас хэтрэхгүй байна.
Нэгэн зэрэг олон файлыг сонгож оруулах боломжтой.
Сэдэв нэмэх товч дарсны дараа хичээлийн сэдэв сонгох хэсэг гарч ирнэ. Хичээлийн сэдэв сонгох хэсэг нь дараах байдлаар харагдана.
![]()
Fig. 121 Сэдэв/Тэмдэглэл нэмэх үед харагдах байдал
Сэдэв сонгох хэсэгт хичээлийн хөтөлбөр дэх сэдэвчилсэн төлөвлөгөөнд тусгагдсан сэдвүүд жагсаалт хэлбэрээр харагдах ба жагсаалтаас сэдвийг сонгоно.

Fig. 122 Сэдвүүдийн жагсаалт
Note
Хичээлийн сэдэв сонгох хэсэгт систем дэх хичээлийн сэдэвчилсэн төлөвлөгөөний мэдээлэл харагдана.
Сонгосон сэдэв нь дараах байдлаар харагдах ба Нэмэх товч дарж нэмнэ.

Fig. 123 Сэдэв/тэмдэглэл сонгосон байдал
Нэмсэн сэдэв нь дараах байдлаар харагдана. Үйлдэл баганад харгалзах устгах болон засах товч дарж сэдвийг засах эсвэл устгах боломжтой.

Fig. 124 Сэдэв/Тэмдэглэл нэмсний дараа харагдах байдал
Баг хуваарилалт
Баг хуваарилалт хэсэгт тухайн бүлгийн суралцагчдыг багт хуваарилах, багийн нэрийг засах, гишүүдийг нэмэх болон хасах зэрэг багийн зохион байгуулалтын үйлдлүүдийг хийнэ. Хэдэн ч баг нэмэх боломжтой бөгөөд баг хуваарилалтын хэсэг дараах байдлаар харагдана.

Fig. 125 Баг хуваарилалт харагдах байдал
Баг хуваарилалт хэсгийн баруун дээд хэсэгт байрлах +Нэмэх товч дарж шинээр баг үүсгэнэ.

Fig. 126 Багийн нэр нэмэх үед харагдах байдал
Багийн нэрийг оруулан Нэмэх товч дарж багийг үүсгэнэ. Үүсгэсэн багийн мэдээлэл нь дараах байдлаар харагдах бөгөөд тухайн багт суралцагч нэмэх, хасах зэрэг өөрчлөлт хийх боломжтой. Багт суралцагч нэмэхдээ суралцагч болон багт харгалзах баганад чагталж нэмнэ.

Fig. 127 Баг үүссэний дараа харагдах байдал
Мэдээ илгээх
Мэдээ илгээх хэсэгт өөрийн хичээл зааж буй суралцагдад мэдээ, мэдээлэл хүргэх боломжтой. Мэдээ илгээх хэсэг нь мэдээ хүлээн авах болон мэдээний агуулга гэсэн 2 хэсэгтэй.

Fig. 128 Мэдээ илгээх хэсэг харагдах байдал
Мэдээ нь дараах төрлүүдийг агуулах ба нэгийг сонгож мэдээ илгээх ба шаардлагатай утгуудыг оруулж Мэдээ илгээх товч дарна.

Fig. 129 Мэдээ илгээх төрлүүд
Warning
Гарчигийн тэмдэгтийн тоо хамгийн багадаа 8, хамгийн ихдээ 100 байна.
Агуулгын тэмдэгтийн тоо хамгийн багадаа 20, хамгийн ихдээ 1000 байна.
Зөвхөн сонгосон хичээлийн бүлэгт хамаарах суралцагчдад мэдээ илгээх боломжтой.

Fig. 130 Шаардлагатай утгуудыг оруулсны дараа харагдах байдал